اخبار

آموزش رکن توسعه فعالیت زنبورداری است

حسین غزنوی

مهندس حسین غزنوی مدیرعامل تعاونی گلپایگان

مهندس حسین غزنوی مدیرعامل تعاونی گلپایگان می‌گوید: سال گذشته چندین دوره آموزشی برای زنبورداران برگزار شد که استقبال آنان از مباحث آموزشی خوب بود. وی آموزش را یکی از ارکان تحول و رشد زنبورداری در شهرستان عنوان کرد و گفت: براساس همین آموزش‌ها تنوع تولید محصولات زنبور عسل در شهرستان گلپایگان فراگیر شده است.

حسین غزنوی
حسین غزنوی مدیرعامل تعاونی گلپایگان

به گزارش خبرنگار مجله زنبورداران پیشرو حسین غزنوی ضمن بیان مطلب فوق گفت: تعاونی زنبورداران گلپایگان 320 عضو و 30 هزار و 500 کلنی تحت پوشش دارد که انواع عسل و محصولات زنبور عسل را تولید می‌کنند. وی افزود: تولید ژل رویال و گرده گل در این شهرستان انجام می‌شود و تعاونی خریدار مازاد تولید زنبورداران است. غزنوی به خبرنگار ما گفت: این تعاونی از سال 1361 تشکیل شده و یکی از مجهزترین تشکل‌های استان است.

تعاونی زنبورداران گلپایگان دارای فروشگاه عرضه لوازم و تجهیزات زنبورداری، کارگاه تولید خمیرشیرین و کیک گرده و کارگاه بسته بندی عسل است که عسل مازاد تولیدکنندگان را خریداری و عرضه می‌کند


تعاونی زنبورداران گلپایگان دارای فروشگاه عرضه لوازم و تجهیزات زنبورداری، کارگاه تولید خمیرشیرین و کیک گرده و کارگاه بسته بندی عسل است که عسل مازاد تولیدکنندگان را خریداری و عرضه می‌کند. وی افزود: امسال در 5 مرحله بیش از 60 تن نهاده شکر به زنبورداران اختصاص یافته است. عمده فعالیت اقتصادی مردم گلپایگان کشاورزی و دامپروری است متوسط بارندگی سالانه آن 300 میلی‌متر است. این شهرستان در مرکز ایران و در فاصله 186 کیلومتری از اصفهان قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید