آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

خواص و ویتامین‌های ژل رویال

ژل رویال خالص 5 گرم

ژل رویال یکی از محصولات طبیعی زنبور عسل است که خواص و ویتامین‌های بسیاری دارد. در اینجا می‌توانید انواع ویتامین‌های ژل رویال را ببینید و با این محصول که بیش از هرچیزی جنبه درمانی دارد، آشنا شوید:
ویتامین ب1 که با نام علمی تیامین: این ویتامین در بدن ذخیره نمی‌شود. نقش مهم آن در سیستم عصبی است. ما برای انجام هر حرکت یا درک حواس از محیط، به انتقال پیام‌های عصبی از مغز به اعصاب بدن و بالعکس نیاز داریم، تیامین در انتقال پیامهای عصبی نقش مهمی دارد، عملکرد آن در اندام‌ها، فعال کردن آنزیمهای لازم برای سوختن قند در بدن است. این ویتامین نقش اساسی در ادامه عملکرد چرخه کربن دارد.
ویتامین ب۲ یا لاکتو فلاوین: بازیابی عضله قلب، پوست، ناخن، مو و فاکتور رشد در بازسازی بافت است. نام دیگرویتامینB2 ریبوفلاوین است، این ویتامین در مجاورت اشعه ماوراء بنفش تخریب می‌شود. ویتامینB2 جزء ویتامینهای محلول در آب است از اینرو در بدن ذخیره نمی‌شود، در بدن ما تبدیل B2 به فرم فعال آن تحت تأثر آنزیمهای مربوط به غده تیروئید می‌باشد. از اینروافرادی که مبتلا به گواتر هستند و تیروئید کم کار یا پرکار دارند باید مراقب میزان دریافت این ویتامین باشند و از منابع حاوی این ویتامین بیشتر تغذیه کنند چون با کاهش فعالیت غده تیروئید کارایی این ویتامین نیز کاهش می‌یابد. میزان مورد نیاز این ویتامین 1.3 میلی گرم در روز است.
تامین ویتامین B2 با ژل رویال برای جلوگیری از لب شکری شدن جنین:
حتماً افراد بسیاری را دیده اید که دچار زخم در گوشه دهان باشند، یا زبانشان متورم و سرخ شده باشد و یا لب هایشان ترک خورده باشد. اینها همه از علائم کمبود ویتامینB2 است. از علائم دیگر جوش‌های ریزی است که در منطقه کنار بینی و گوشه دهان به وجود می‌آید. همچنین در منطقه سفید چشم رگهای خونی دیده می‌شود کمبود شدید این ویتامین برای یک فرد باردار، عواقب وخیم تری به دنبال دارد از آن جمله ایجاد عارضه لب شکری در جنین است.
ویتامین ب 3 به نام نیاسین: ضد بیماری پلاگر در انسان است. این ویتامین در ساختمان مولکولی کوآنزیم نیکوتین آمید آدنین دی‌نوکلئوتید (NAD) و نیکوتین آمید آدنین دی‌نوکلئوتید فسفات (NADP) شرکت دارد. پلاگر (Pellagra) یک نوع بیماری است که در اثر کمبود نیاسین (ویتامین ب۳) به وجود می‌آید. کمبود تریپتوفان (یک نوع اسید آمینه) و ویتامین B6 و B2 و آهن نیز در بروز این بیماری نقش دارند.
ویتامین ب5 به نام اسید پانتوتنیک: ویتامین ب5 برای متابولیسم کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها ضروری است به علاوه این ویتامین موجب رشد و مقاومت پوست و غشاهای مخاطی می‌شود. ویتامین ب۵ توسط گرما از بین می‌رود ضمنا در شکل گیری هورمون‌ها و آنتی بادی‌ها نقش دارد، سیستم ایمنـی بدن را فعال نـگه می‌دارد و باعث افزایش مقاومت در برابر استرس می‌باشد. کمبود ویتامین ب۵ معمولاً به هنگام سوءتغذیه بروز می‌دهد. ویتامین ب۵ تقریباً در همه غذاها به مقدار گوناگون یافت می‌شود، ولی دانه‌ها، غلات و به خصوص ژل رویال سرشار از این ویتامین هستند. در داروسازی از این ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو استفاده می‌شود.
ویتامین ب 6 به نام پوریدکیال فسفات: نقش بسیار مهمی در واکنش‌های بیوشیمیایی دارد از جمله متابولیسم پروتئین (اسیدهای آمینه)، انتقال دهنده‌های عصبی (اسید گاما-آمینوبوتیریک،سروتونین)، گلیکوژن فسفریلاز و ….ویتامین B6 ضروری است، انرژی و غذای لازم عضلات را فراهم می‌کند و خستگی را کاهش می‌دهد.
ویتامین ب 7 به نام بیوتین: این ویتامین محلول در آب با نام ویتامین اِچ نیز شناخته می‌شود. بیوتین یک کوآنزیم است که در متابولیسم اسیدهای چرب، کربوهیدرات‌ها و اسیدهای آمینه، و همچنین سنتز ویتامین‌های ب۶ و ب۱۲ نقش دارد. بیوتین یکی دیگر از ویتامین‌های ژل رویال است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید