آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

ساداتی‌نژاد اعلام کرد:  استفاده از ظرفیت‌های مردمی در طرح کاشت یک میلیارد درخت

 وزیر جهاد کشاورزی گفت: باید از ظرفیت‌های مردمی در طرح کاشت یک میلیارد درخت استفاده شود.

به گزارش خبرنگار زنبورداران پیشرو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «سیدجواد ساداتی‌نژاد» در جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت با تاکید بر ایجاد سامانه‌ای برای ثبت درخت، گفت: با همکاری انجمن‌های مردم‌نهاد باید تایید کاشت درخت در کشور انجام شود، البته بسیج وزارت جهاد کشاورزی نیز می‌تواند در راستی‌آزمایی موثر باشد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که طرح کاشت یک میلیارد درخت حدود یکسال است که در وزارت جهاد کشاورزی مورد مطالعه قرار گرفته است، به طرح سوال “جایگاه ایران برای کاشت یک تریلیون درخت در دنیا کجاست؟” پرداخت.

وی با بیان این که کشورمان باید در زمینه کاشت درخت به دنیا پاسخگو باشد، یادآور شد: ایران هفتمین کشور تولید کربن در دنیا است و با کاشت این درختان حرفی برای گفتن خواهد داشت، بنابراین باید با ادله مختلف این طرح آغاز شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: می‌توانیم مشوق‌هایی را نیز برای کاشت درخت در نظر بگیریم.

ساداتی‌نژاد افزود: آمایش کاشت یک میلیارد درخت نیز انجام شده و کمیته علمی در این زمینه برای مشخص شدن نوع گونه، مکان کاشت، زراعت چوب، حفظ جنگل‌های موجود، کاشت درختان در شمال کشور در کنار اتوبان‌ها که با آب سبز رشد می‌کنند، ایجاد شده است.

به گفته وی، آغاز این طرح با یک میلیارد درخت است و در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و حضور صدا و سیما نیز برای این مساله مهم است و باید سوالات در این زمینه شنیده شود و پاسخگوی سوالات باشیم، یادآور شد: این طرح مردمی است و برای این منظور باید بنیاد درختکاری از خیرین و مردم ایجاد شود که گام به گام در طرح پیش برویم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید