اخبار

عسل ترکیه به تمام دنیا معرفی می‌شود

عسل ترکیه به تمام دنیا معرفی می‌شود

فرصت‌های ارزشمند میزبانی کنگره برای کشور ترکیه به یادماندنی خواهد بود

به قلم صادق سهوانی

 

ریموند آلبرت ری کراک کارآفرین آمریکایی که از او به عنوان بنیان گذار رستوران‌های زنجیره ای مک دونالد نام برده می‌شود جمله مشهوری دارد که می‌گوید (هرچه سخت تر کار کنید خوش شانس تر خواهید بود) شاید این جمله حکایت فعالیت‌های کشور ترکیه در حوزه صنعت زنبور عسل و تولیدات آن در جهان باشد.

 

چهل و هفتمین کنگره بین المللی زنبور عسل (اپی موندیا) از تاریخ 24 تا 28 اگوست 2022 برابر با 2 تا 6 شهریورماه سال جاری در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد. این دومین بار طی 5 سال اخیر است که ترکیه کنگره جهانی زنبور عسل (اپی موندیا) را در مسیر رشد و بالندگی صنعت زنبور عسل خود میزبانی می‌کند. نخستین بار در سال 2013 پس از میزبانی کشور اوکراین (کیف) معلوم شد که کشور ترکیه با فعالیت‌های هماهنگ اتحادیه این کشور، با رأی 132 کشور جهان قرار است میزبانی را برای سال 2017 برعهده بگیرد.

از آن سال به بعد در مسیر رشد و پیشرفت، ایده پردازی و تحولات زیادی را رقم زد. در سال 2017 شهر تاریخی استانبول ترکیه میزبانی باشکوه و قدرتمندی را به نمایش گذاشت از تمامی امکانات، توانمندیها مرکز برگزاری مدرن، تشکل‌های قوی، حضور مسئولان و شرکت‌های مختلف در حوزه زنبورداری را به خدمت گرفت تا مهمانداری مدبرانه ای را رقم بزند.

اما برای دومین بار خوش شانسی میزبانی را نصیب ترکیه کرد. البته عملکرد خوب در دوره چهل و پنجم کنگره و وقوع جنگ بین کشورروسیه و اکراین موجب شد که یک بار دیگر میزبانی از کشور روسیه به ترکیه برسد. کشور ترکیه به خوبی می‌داند برگزاری این کنگره و میزبانی از این رخداد بین المللی فرصت طلایی برای معرفی عسل ترکیه به تمام دنیاست و به خوبی از این فرصت به وجود آمده بهره می‌برد.

برگزاری مسابقات گوناگون در سطوح مختلف در بحث کیفیت عسل که در سال 2017 حداقل 450 نمونه عسل از سراسر دنیا را آزمون کرد. همچنین برگزاری مسابقات جنبی در محصولات و فرآورده‌های زنبور عسل ما بین تولیدکنندگان داخلی به رشد وپیشرفت آزمون ها، تدقیق فن آوریها و بهره گیری از دانش روز در سنجش اصالت عسل از دست آوردهای این کنگره برای کشور ترکیه بود. در کنگره قبل نمایندگانی از 120 کشور جهان حضورداشتند. کشورهای قدرتمند در صنعت زنبوردای جهان از جمله چین، آلمان، فرانسه، آمریکا، استرالیا، نیوزلند و… ترکیه را در برابر جهانیان و نمایش توانمندیهاش معتبر ساخت.

همچنین 15 هزار نفر از سراسر جهان برای بازدید از این کنگره و نمایشگاه بین المللی به استانبول سفر کردند که رکوردی هیجان انگیز برای صنعت زنبورداری کشور ترکیه، صنعت توریسم و گردشگری این کشور و بروز توانمندیها در کسب درآمد ارزی بود. علاوه بر این، نمایشگاه جنبی با حضور 149 شرکت کننده داخلی از زنبورداران و تولیدکنندگان عسل کشور ترکیه درجنب این رخداد یکی از بزرگترین قابلیت‌های صنعت زنبور عسل به خوبی توانمندیهای این عرصه را در معرض دید عموم بازدیدکنندگان قرار دارد. از نظر دور نداریم که به مدد تدارکات گسترده اتحادیه زنبورداران کشور ترکیه به مدیریت شاهین ضیاء فرصت‌های پرشماری برای گسترش بازارهای بین المللی عسل این کشور فراهم می‌آورد و به خوبی سمت و سوی حمایت‌های قانون گذاری و سیاستگذاری را جلب می‌کند.

حال باید دید تجربه ارزشمند میزبانی که در کوله بار اتحادیه زنبورداران ترکیه است، امسال برای رونق بازار عسل چگونه به کار می‌آید.

 

فروشگاه زنبورداری

 

وسایل زنبورداری

وسایل زنبورداری

 

 

لباس و کلاه زنبورداری

لباس و کلاه زنبورداری

 

 

تجهیزات زنبورداری

تجهیزات زنبورداری

 

 

بیمه زنبورداری

بیمه زنبورداری

 

 

 

مجله زنبورداران

مجله زنبورداران

 

مرجع کتاب های زنبورداری

مرجع کتاب های زنبورداری

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید