پرورش دهندگان ملکه و زنبور

اختصاص 60 هزار پوند برای توسعه و ترسیم نقشه برداری زیستگاه گرده افشانی

عسل های شاخص ایران

استراتژی گرده افشانی در کشور انگلستان یک برنامه 10 ساله است که برای بهبود وضعیت گرده افشانها وظایف دولت، گروه‌های حفاظتی، محققان وپرورش دهندگان زنبور عسل را مشخص کرده تا با همکاری یکدیگر محیط مطلوب برای گرده افشانی فراهم شود.

به گزارش بخش بین المللی مجله «زنبورداران پیشرو» به نقل سایت فرامینگ یوکی (farming ux) محیط زیست کشور انگلستان با اختصاص 60 هزار پوند برای توسعه و ترسیم نقشه برداری زیستگاه‌های گرده افشانها سعی در تقویت محیط زیست این حشرات دارد. مایگل گاوا وزیر محیط زیست انگلستان می‌گوید کشاورزان و زنبورداران می‌توانند نقش هدایت گر برای نقشه پیش رو داشته باشند. زیستگاه‌های جدید بزرگترین مزیت را برای زنبورها و گرده افشانهای دیگر به ارمغان خواهد آورد. زنبورها و گرده افشانها از این مسیر برای گیاهان محصولات کشاورزی حداقل 100 میلیارد پوند ارزش حیاتی دارد.

این پروژه شامل همکاری با سازمان‌های Trustts، Buglife، Natural England Wildlife و دیگر سازمان‌های تحقیقاتی و پژوهشی است که نقشه برداری و حفاظت از گرده افشانها را انجام می‌دهند، می‌باشد. دولت همچنین اعلام کرده است سرمایه گذاری در دو پروژه برای ایجاد مناظر و زیستگاه‌های گرده افشان دوست را پی گیری می‌کند.

این پروژه از علاقمندان و کشاورزان برای بهبود روند فعالیت نیز کمک دریافت می‌کند این ابتکار عملی می‌تواند هم آموزش و هم گسترش زیستگاه‌های مطلوب زنبور عسل و گرده افشانها را گسترش و تقویت کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید