آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم

روز جهانی زنبور عسل/ فرصتی عالی برای ادای احترام به زنبوران عسل

روز جهانی زنبور عسل/ فرصتی عالی برای ادای احترام زنبور عسل

فرصتی برای کشف نقش مهم زنبورهای عسل

به قلم صادق سهوانی

روز جهانی زنبور عسل موسوم اطلاع رسانی و آگاهی است که در این روز تعاونی‌ها، اتحاد یه‌ها، انجمن‌ها و زنبورداران این روز را جشن می‌گیرند.

در سال 2017 برای نخستین بار سازمان ملل متحد 20 ماه می‌را به پیشنهاد انجمن زنبورداران کشور اسلوونی این روز را به عنوان زنبوران گرده افشان نامگذاری کرد.

از آن زمان به بعد برنامه‌های مختلفی با هدف فرهنگ سازی و آشنایی جوامع با فوائد محصولات زنبور شناخت زنبوران، یادگیری در مورد مراحل زندگی زنبوران عسل، حفاظت از زیست سالم زنبوران، خدمات ارزشمند و حیاتی گرده افشانی و تولید محصولات کشاورزی در جهان شناخته می‌شود.

بنابراین اطلاعات از زندگی زنبوران عسل و اهمیت آنها در زندگی روزمره بشر و حفظ اکوسیستم برای زیست سالم زنبوران از با اهمیت‌ترین مباحث قابل انتقال به جامعه است که در سراسر جهان به آن توجه می‌شود.

روز جهانی زنبور عسل/ فرصتی عالی برای ادای احترام زنبور عسل نیز به فراخور برای مردم بازدیدها و سخنرانی‌هایی ترتیب می‌دهند. در واقع رویکرد اصلی در این رخدادها برگزاری جشن‌ها و آیین‌هایی با هدف آگاه ساختن مردم از جامعه زنبورداران و کارکرد زنبور عسل است دقت در این هدف بسیار مهم و حیاتی است.

این فرصت فرهنگ سازی بین المللی که به مدد نامگذاری سازمان ملل متحد به وجود آمده برای تک تک زنبورداران و تشکل‌های آنان باید مغتنم شمرده شود. و هرکدام به فراخور امکانات و توانمندی‌های خود باید برای برگزاری این جشن تلاش کنند.

زنبورداران پیشرو از ابتکارات کلیه زنبورداران و تشکل‌ها برای پاسداشت این روز استقبال کرده و برنامه‌های جمعی را به نحوه شایسته اطلاع رسانی خواهد کرد. در ضمن هرگونه مشاوره و ارائه راهکار برای برگزاری چنین آئین‌هایی را با خضوع ارائه می‌کند.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید