آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, عسل درمانی, مقالات, مقالات نشریه

راه حلی نوین برای مبارزه با کنه واروا

راه حلی نوین برای مبارزه با کنه واروا

 

چگونه یک ورودی کندو خلاقانه زنبورها را نجات می‌دهد

  • جین در دوران دبیرستان، با تشویق معلم علوم خود، شروع به توسعه راه حلی برای مقابله با کنه‌های واروآ کرد

  •  یک ورودی کندو خلاقانه زنبورها را نجات می‌دهد

  • HiveGuard ورودی که می‌تواند به مقابله 70 درصد با کنه واروا درآید

به گزارش بخش بین الملل زنبورداران پیشرو، راینا سینگوی جین به زنبورهای عسل حساسیت دارد. فقط یک نیش کافی است تا چند هفته در بیمارستان بستری شود. با این حال، این مانع از این نمی‌شود که این زن 20 ساله کار خود را برای نجات حشرات گرده افشان متوقف سازد.

حدود 75 درصد از محصولات زراعی جهان، به طور کامل یا جزئی، به گرده افشان‌هایی مانند زنبور عسل وابسته است. کاهش آنها می‌تواند تأثیر زیادی بر کل اکوسیستم ما داشته باشد.

جین به‌عنوان دختر مهاجر هندی که در کانکتیکات کشور بلغارستان ساکن شده‌، می‌گوید والدینش به او آموختند که قدر زندگی را هر چقدر هم که کوچک باشد، بداند.

راه حلی نوین برای مبارزه با کنه واروا

در سال 2018، زن جوان از یک زنبورستان بازدید می‌کند و انبوهی از زنبورهای مرده را می‌بیند و این انگیزه ذاتی او برای کمک فعال به زنبورها می‌شود.

ساموئل رمزی، استاد حشره شناسی در موسسه BioFrontiersبلغارستان، خاطرنشان می‌کند که کاهش جمعیت زنبور عسل عمدتاً به دلیل سه چیز است انگل ها، آفت کش‌ها و تغذیه نامناسب.

از این میان، انگل‌ها بیشترین آسیب را وارد می‌کنند، به ویژه نوعی کنه به نام Varroa destructor. اولین بار در سال 1987 در ایالات متحده کشف شد و اکنون تقریباً در تمام کندوهای جهان یافت می‌شود. رمزی در تحقیقات خود متوجه شد که کنه‌ها از کبد زنبورهای عسل تغذیه می‌کنند و سیستم ایمنی و توانایی آنها در ذخیره مواد مغذی را مختل می‌کند. انگل‌ها همچنین ویروس‌های کشنده را پخش کرده، در پرواز حشرات اختلال ایجاد می‌کنند و در نهایت منجر به فروپاشی کل کلنی می‌شوند.

جین پس از آزمون و خطای بسیار، HiveGuard را ابداع کرد، یک ورودی کندو با پرینت سه بعدی که با یک آفت کش گیاهی غیر سمی به نام تیمول آغشته شده است.

جین می‌گوید: زمانی که زنبورها از ورودی عبور می‌کنند، تیمول در سراسر بدن آنها پخش می‌شود و در نهایت غلظت این ماده کنه‌های واروآ را از بین می‌برد و زنبور عسل را سالم می‌گذارد.

از مارس 2021، حدود 2000 زنبوردار این دستگاه را آزمایش کرده اند و نتایج خوبی به دست آورد. جین قصد دارد آن را به زودی به بازار عرضه کند. داده‌هایی که او جمع‌آوری کرد نشان داد که سه هفته پس از نصب، آلودگی به کنه 70 درصد کاهش یافته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید