آخرین خبرها, اخبار, اعلانات مهم, عسل درمانی, مقالات

چرا باید هر روز عسل بخوریم؟

چرا باید هر روز عسل بخوریم؟ / عمار هاشمی

تـا کنـون حدود 181 ماده در ترکیـب عسـل طبیعی یافت شـده که اصلی ترین آنها قند ساده فروکتوز 38درصد و گلوکوز 31 درصد است. علاوه بر آن، دی ساکـاریدها و تری ساکـاریدها هم بخشی از شیرینـی عسـل را تشکیل میدهند که در مجموع انواع مختلف قندها 82 درصد از عسل را تشکیل میدهند. پس از قندها انواع آنزیم ها، آمینو اسیدها،فلاونوئیدها و فلونیک اسیدها، اصلی ترین مواد تشکیل دهنده عسل اند. تاکنون 26 نوع آمینواسید در عسل شناسایی شده است که در این میان «پرولین» به تنهایی بیش از50 درصد آن را تشکیل میدهد.

وجود برخی از ويتامين‌های خانواده B، ویتامیـن C، آهن و كلسيم، روی، پتاسیم، فسفر، منیزیم، سلنیوم، منگنز، زینک و اسیدهای ارگانیک در ترکیب عسل اثبات شده است. چنانکه میدانید نیاز بدن به عناصري مانند روی، بسیارجزئی است اما فقدان همین مقدار جزئی آثار مخرب بسیاری (از قبیل ابتلا به آلزایمر، بیماری‌های خودایمنی، اختلالات عصبی، عفونت هاي طولانی مدت، درد‌های عضلانی و …) را بهمراه خواهد داشت. بنابراین: عسل تنها محصولی است که همه مواد لازم برای سلامت و حیات، شامل ویتامین ها، آنزیم ها، مواد معدنی و آب را در خود دارد. لذا برای بهره مندی از کلیه خواص عسل باید مصرف آن در برنامه غذایی روزانه قرار گیرد.

چرا باید هر روز عسل بخوریم؟ / عمار هاشمی

* فواید نوشیدن عسل و آب ولرم ناشتا

ممکن است خیلی از شما فواید نوشیدن یک لیوان اب ولرم در صبح را شنیده باشید، یا شنیده باشید که چقدر عسل برای شما خوب است. اما اینکه ترکیب آب ولرم و عسل چقدر برای شما کار خواهد کرد شما را شگفت زده می‌کند.

 

1- ذوب شدن وزنتان را مشاهده کنید:

بله، نوشیدن آب و عسل به کاهش وزن کمک می‌کند. این فکر که هر چیز شیرینی شمارا چاق می‌کند را دور بیاندازید. در مورد عسل اینطور نیست. شاید زیادی به نظر خوب بیاید، در حدی که باورش سخت باشد، اما به دلیل اینکه قند داخل عسل قند طبیعی و ساده است، یک منبع سالم از کالری فراهم می‌کند که ولع خوردن شیرینی جات و شربت‌ها را از شما می‌گیرد. بنابراین می‌توانید از شر خوردن نوشیدنی‌های شیرین بی کالری که شما را تشنه تر میکنند خلاص شوید.

2- دفع مناسب:

خودن آب ولرم و عسل ناشتا، به سیستم هضم کمک زیادی می‌کند. خواص ضد عفونی کننده عسل به آزاد کردن اسید در معده و همزمان به تولید مخاط روده ای کمک می‌کند. همینطور روده بزرگ را آبرسانی کرده و مدفوع را با اب نرم می‌کند! همه اینها با هم، باعث دفع آسانتر و مرتب تر می‌شود. و در نتیجه ان کاهش وزن بهتر! اگر به طور خاص شربت عسل را برای بهبود سیستم گوارش مصرف می‌کنید پیشنهاد ما برای شما به ترتیب:عسل ارگانیک و عسل گون گشنیز است.

3- کمک به سیستم ایمنی

عسل سرشار از خواص ضد باکتریایی، ویروسی و قارچی است و اگر دستتان به عسل حرارت ندیده سالم برسد پر از آنزیم هم هست. همچنین ویتامین و مواد معدنی که خط مقدم جبهه بر علیه باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری زاست. عسل حتی می‌تواند مقاومت باکتری‌ها در برابر انتی بیوتیک‌ها را از بین ببرد. اگر به طور خاص شربت عسل را برای ارتقای سیستم ایمنی مصرف می‌کنید، طیف وسیع تری از انتخاب پیش روی شماست. پیشنهاد ما برای شما به ترتیب: عسل سیاه دانه، عسل کوهستان، عسل آویشن وحشی، عسل قنقال، عسل بهارنارنج اعلا، عسل آویشن و عسل بهارنارنج است.

4- کاهش آلرژی (حساسیت)

ما نمی‌خواهیم بگوییم همراه شربت عسل یک قرص ضد آلرژی استفاده کنید! بلکه می‌گوییم مصرف شربت عسل با عسلی که حرارت ندیده و محلی باشد، به سازگار شدن بدنتان با عوامل آلرژی زای محیط زندگی تان کمک می‌کند و بنابراین از حساسیت شما به آلرژی‌های محیطی کم می‌کند. اگر به طور خاص شربت عسل را برای کاهش آلرژی مصرف می‌کنید پیشنهاد ما برای شما عسل گشنیز است.

5- افزایش انرژی بدن

گذشتن از عادت خوردن قهوه و چای هنگام بیدار شدن و جایگزینی شربت عسل ولرم، یک راه رویایی برای افزایش انرژی بدن است. مطالعات نشان می‌دهد حتی کم آبی خیلی خفیف بدن، باعث حس بی حالی و خستگی می‌شود. حالا شما به آبی که باید به عنوان اولین سوخت به بدنتان برسانید عسل راهم اضافه کنید. که پر از قندهای ساده و کربوهیدرات هاست. از دیدن نتایج آن در مقایسه باخوردن قهوه و چای شگفت زده می‌شوید. فقط برای آنکه اثر سریع آنرا امتحان کنید، عصر، هنگام افت انرژی و خواب آلودگی به جای خوردن قهوه یک لیوان شربت عسل امتحان کنید.

اگر به طور خاص شربت عسل را برای افزایش انرژی و مبارزه با ضعف مصرف می‌کنید پیشنهاد ما برای شما به ترتیب: عسل گون، عسل زعفران و عسل چهل گیاه (چندگیاه) است.

6- نرم کردن گلو و قطع شدن سرفه

شربت عسل ولرم، از حساسیت و سوزش گلو می‌کاهد. به همین دلیل سرفه هم قطع می‌شود. اگر به طور خاص شربت عسل را برای قطع سرفه مصرف می‌کنید پیشنهاد ما برای شما به ترتیب: عسل کوهستان، عسل قنقال، عسل آویشن می‌باشد.

7- سم زدایی:

با کمک به دفع مناسب، شربت عسل ولرم به بیرون راندن سم‌ها کمک می‌کند. اضافه کردن لیمو به این ترکیب اثر بخشی آن را رادر این زمینه بالا می‌برد. چرا که لیمو به افزایش ادرار کمک کرده و دفع سموم را بیشتر می‌کند. سم زدایی با مصرف شربت عسل روزانه، مکملی اجتناب ناپذیر برای هر رژیمی است. چرا که کاهش وزن، بدون سم زدایی سلولی موفقیت آمیز نبوده و فرآیند ناگوار بازگشت به پیش از رژیم اتفاق می‌افتد. در شکل روبرو علت این امر نمایش داده شده است.

اگر به طور خاص شربت عسل را برای رسیدن به هدف سم زدایی سلولی و مکمل رژیم لاغری مصرف می‌کنید پیشنهاد ما برای شما به ترتیب: عسل سیاه دانه، عسل پک درمانی کبد، عسل آویشن وحشی، عسل آویشن و عسل چند گیاه بهاره است.

8- باد معده و روده

عسل نه تنها به خنثی کردن گاز کمک می‌کند بلکه با تقویت معده جلوی به وجود آمدن گازها را می‌گیرد. بنابراین شربت عسل برای رفع باد شکم موثر است. اگر به طور خاص شربت عسل را برای رفع عارضه ناخوشایند باد معده و روده مصرف می‌کنید، پیشنهاد ما برای شما به ترتیب: عسل سیاه دانه، عسل آویشن، عسل چهل گیاه و عسل گون است. در نهایت شربت عسل نه تنها به آبرسانی بدن کمک می‌کند بلکه به افزایش کلسترول خوب در بدن کمک کرده و از بسته شدن رگ‌های قلبی جلوگیری می‌کند.

تهیه و تنظیم: عمار هاشمی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید