آخرین خبرها, اعلانات مهم

گروه اعزامی مجله زنبورداران پیشرو از چهل و هفتمین کنگره زنبور عسل ترکیه و نمایشگاه جانبی بازدید کرد

به قلم صادق سهوانی

مجله زنبورداران پیشرو با کمک شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری گلدشت سفر دو ماه قبل از برگزاری چهل و هفتمین دوره اپی‌موندیا برنامه‌های خود را برای اعزام یک گروه از مدیران، کارشناسان و زنبورداران اعلام کرد.


شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری گلدشت سفر یک مجموعه توانمند است که در سال 1380 فعالیت خود را در زمینه اخذ ویزا، بلیط هتل، برنامه‌ریزی تورهای سیاحتی، علمی و گردشگری آغاز کرد. این شرکت به ویژه بر فعالیت‌های گردشگری، سیاحتی و تورهای بازدید از نمایشگاه‌های بین‌المللی متمرکز است.
مجله زنبورداران پیشرو برابر رسالت اطلاع رسانی خود با هدف حضور در یک رخداد بین المللی فراگیری و دیدن آخرین دست‌آوردها و افزایش دانش فنی، در کنگره و نمایشگاه اپی‌موندیا در دوره چهل و هفتم تلاش کرد تا با اعزام گروهی از زنبورداران، مدیران صنایع بسته‌بندی عسل و سازنده لوازم و تجهیزات زنبورداری کارشناسان و پژوهشگران صنعت زنبور عسل برای حضور به موقع و شایسته در این رخداد بین المللی برنامه‌ریزی کند. خوشبختانه در این گروه حدود 40 نفر حضور داشتند و با حضور در چهل و هفتمین کنگره جهانی زنبور عسل و نمایشگاه جانبی نمایش مقتدرانه از حضور ایرانیان را به نمایش گذاشتند. گروه در هتل تریپ (Trryp bewrdhan Istanbul taksim) اقامت داشت.
گروه اعزامی یکم شهریور به سمت استانبول ترکیه حرکت کرد و در 5 روز اقامت در استانبول علاوه بر مباحث علمی کارشناسی و جلسات بحث و تبادل نظر در زمان برگزاری نمایشگاه ارتباط و تبادلات علمی و آموزشی داشت. گروه 6 شهریورماه خاک استانبول را به مقصد تهران ترک کرد.
شایان ذکر است علاوه بر گروه اعزامی مجله زنبورداران پیشرو گروه‌های نیز از سایر استانها به چهل و هفتمین کنگره اپی‌موندیا و بسیاری نیز به صورت انفرادی و زمینی خود را به این نمایشگاه رساندند که برآورد می‌شود. حداقل 300 نفر از کشورمان در استانبول برای بازدید از نمایشگاه حضور داشتند که خوشبختانه به دلایلی چون همسایگی با کشور ترکیه، عدم نیاز به روادید و امکان تبادل نظر و گفتگو مستقیم برای تعداد پرشماری از ایرانیان و… موجب شد که بازهم همچون دوره چهل و پنجم اپی‌موندیا کشور ایران پرشمارترین بازدیدکننده از این رخداد بین المللی باشند. حضور ایرانیان بسیار واضح و آشکار بود که البته برنامه‌ریزی برای انسجام آنان از سوی تشکل‌های زنبورداری در حداقل بود و هیچ‌گونه برنامه گروهی اعم از بازدید تکنیکال و غیر آن تدارک دیده نشده بود.

ضمن آنکه اتحادیه سراسری به عنوان نماینده اپی‌موندیا می‌توانست ضمن هماهنگی با برگزارکننده موجبات ترجمه همزمان سخنرانی‌ها و مطالب علمی را فراهم آورد که متاسفانه در این فقره هم قصور مشهود بود. ای‌کاش برای حضور پرتعداد زنبورداران برنامه‌های منسجم‌تری وجود داشت تا از این اجتماع و حضور پررنگ بهره‌برداری بیشتری در جهت منافع کشورمان برای معرفی توانمندی‌های صنعت زنبور عسل ایران می‌شد.
مثلا استفاده از لباس‌های متحدالشکل حداقل برای یک روز (حضور در افتتاحیه) داشتن پرچم کشورمان و یا هر تمهید دیگر که موجب جلب توجه حاضرین می‌شد. با این حال باتوجه به سختی سفر، هزینه‌های گزاف حمل و نقل و تغذیه و… باید به تمامی افرادی را که در این رخداد بین المللی حضور یافته‌اند دست مریزاد گفت و بابت این تلاش تقدیر و تشکر کرد.
در پی اسامی گروه اعزامی زنبورداران پیشرو را ببینید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید