آخرین خبرها, اعلانات مهم, جلد نشریات, گالری زنبورداران پیشرو, مقالات نشریه

سی و سومین نشریه زنبورداران پیشرو منتشر شد

سی و سومین نشریه زنبورداران پیشرو منتشر شد

  • عمار هاشمی

سی و سومین نشریه زنبورداران پیشرو به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی مهندس ارشادمرشدی با حال هوای نگرانی‌ها از سمپاشی‌های مکرر و ویرانگر کلنی‌های زنبور عسل که روی جلد این شماره خودنمایی می کند، چاپ و منتشر شد.
مهندس ارشاد مرشدی صاحب امتیاز و مدیرمسئول نشریه زنبورداران پیشرو در سرمقاله این شماره تحریر کرده که فعالان صنعت زنبورداری باتوجه به مشکلاتی که پیش روی دولت است به ویژه موضوع حذف ارز ترجیحی، دشواری تامین نهاده‌ها و ارزاق عمومی‌، افزایش قیمت کالاهای اساسی و…. وجود دارد، معطل اقدام دولتی برای صنعت زنبور عسل نباشد و با اتکا به نیروهای خلاق و با دانش صنعت زنبورداری برای مشکلات این صنعت چاره‌جویی کنند. گرانی شکر، نهاده‌ها، تجهیزات و لوازم زنبورداری و کاهش خرید عسل از مشکلاتی است که زنبورداران را برای سال پیش رو با دشواریهای زیادی روبرو خواهد کرد.
وی نتیجه گرفته برای کاهش برخی از این فشارها زنبورداران باید با اتکا به نیروهای درون‌زا راهکارهای به روز برای غلبه بر مشکلات بیابند.

مجله زنبورداران پیشرو / طراح و صفحه آرایی عمار هاشمی

مجله زنبورداران پیشرو / طراح و صفحه آرایی عمار هاشمی

گزارشی از بزرگداشت روز جهانی زنبور عسل، پیام مدیرکل فائو به مناسبت این روز، اخبار چهل و هفتمین کنگره بین المللی زنبور عسل (آپی موندیا)، 6 زنبور مهم برای اکوسیستم، امسال نیاز به مقاله نداریم برخی از عناوین گزارش‌ها و تحلیل‌های این شماره است که در 56 صفحه منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. معرفی و آشنایی با بیماری لوک آمریکایی و ریزگرد فاجعه مشترک جهان از دیگر عناوین این نشریه است.
همچنان سم پاشی به عنوان یک چالش اصلی برای زنبورداران مطرح است که متاسفانه هر ساله دامنه این خسارت افزایش می‌یابد. این در حالی است که چند سالی است این فقره، از لیست بیمه محصولات کشاورزی حذف شده است.
کاهش سمپاشی، استفاده از سموم کم خطر و اطلاع رسانی پیش از بکارگیری سموم دفع آفات نباتی از مطالبات جدی زنبورداران سراسر کشور است.

برای اشتراک نشریه زنبورداران پیشرو با شماره تلفن

66121163 (021)

واحد آبونمان تماس بگیرید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید