اخبار, اعلانات مهم

یک چهارم کل زنبورهای شناخته شده از سال 1990 دیده نشده‌اند

زنبور عسل

دانشمندان می‌گویند احتمالا اتفاقاتی موجب این ناپدید شدن زنبوران هستند آنان خواستار اقدام برای محافظت از گرده افشانهای حیاتی‌اند.

به گزارش بخش بین الملل مجله زنبورداران پیشرو بنابر اعلام سایت ایندپندد طی سی سال گذشته با وجود حمایت‌های موجود یک چهارم انواع شناخته شده زنبورهای عسل از رکوردهای بین المللی خارج شده‌اند تاکنون 20 هزار گونه زنبور عسل در جهان شناسایی شده اما بررسی‌ها و تحقیقات و مجموعه داده‌های بین المللی نشان می‌دهد از سال 1990 تاکنون 5000 مورد از این گونه‌ها دیده نشده‌اند.

اگرچه محققان می‌گویند از دست دادن زنبورها ممکن است به معنای انقراض کامل آنها نباشد اما نشان دهنده افول جمعیت آنهاست به گونه‌ای که آنقدر نادر شده‌اند که دیگر کمتر در طبیعت مشاهده می‌شوند.

ادوارد زاتارا، زیست شناس انیستیتوی تحقیقات دانشگاه ملی آرژانتین می‌گوید: هنوز این فاجعه برای زنبور عسل نیست اما آنچه می‌توان گفت: آن است که جمعیت زنبورهای وحشی رشد نمی‌کنند.

کاهش جمعیت زنبورهای عسل به طور گسترده در کشورهای مختلف جها گزارش شده است اما محققان گفته‌اند که مطالعات قبلی تمرکز بر روی یک منطقه خاص یا نوع خاصی از زنبورها بوده است. البته این کاهش گونه‌ها به طور مساوی در بین خانواده‌های زنبور عسل توزیع نشده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید