تحلیل نقاط قوت، ضعفها، فرصتها و تهدیدات برای هر مجموعه و سازمان یک هدف راهبردی است.
تمام سازمانها پیوسته در حال تصمیمگیری و برنامهریزی هستند که در رقابتهای ملی و بین المللی پیشتاز باشند و از این رو لازم است جهت هرگونه تصمیمگیری و برنامههای راهبردی در سازمان نسبت به شناخت وضع موجود از طریق بررسی عوامل محیط درونی و بیرونی مسایل را ارزیابی کرد.
نمایشگاه تخصصی به ویژه با حضور شرکتهای ملی و بین المللی یکی از عرصههای عینا موجود برای تحلیل نقاط قوت، ضعف ها، فرصتها و تهدیدها به ویژه با حضور رقبا و وضعیت بازار است. این امر به مدیران و صاحبان صنایع کمک میکند تا در ترسیم اهداف با هماهنگی و یکپارچگی بیشتری بتوانند تصمیمات مهم را بگیرند.
در نمایشگاههای تخصصی توانمندیها یک صنعت به نمایش گذاشته و به جامعه معرفی شود تا در مسیر رشد و تحول نقاط ضعف شناسایی و فرصتهای جدید خلق شود.
دومین نمایشگاه تخصصی زنبورداری و عسل ارومیه که از 28 تا 31 شهریورماه در استان آذربایجان غربی برگزار میشود فرصت مناسبی برای انجام بررسی و ارزیابیهای دقیق برای مدیران و صاحبان صنایع لوازم و تجهیزات زنبورداری است.
گسترش روابط مثبت با تامین کنندگان، کاهش هزینهها، شناخت بازار و افزایش مشتریها، حذف موانع تجاری و ظهور محصولات جدید، بررسی خواسته مشتریان و… از نکات مهم در بررسی و ارزیابی مسایل است که برای فعالان صنعت زنبورداری در یک حضور نمایشگاهی فراهم میآید.
صادق سهوانی